Witryna wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i wyświetlić stronę internetową dostosowaną do indywidualnych preferencji. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę mechanizmu cookies w swojej przeglądarce.

ksoiw informuje 125Głównym tematem rozmów obradującego 19 stycznia 2023 r. Prezydium KSOiW NSZZ „Solidarność” było omówienie zgłaszanych do Sekcji licznych wątpliwości i problemów związanych z prowadzonym przez Ministerstwo Edukacji i Nauki projektem dotyczącym edukacji włączającej.
Analizowano nadesłane materiały i pytania związane z przyszłością poradni pedagogiczno-psychologicznych, szkół specjalnych, pracą nauczycieli w oddziałach integracyjnych. Prezydium postanowiło spotkać się z sekretarzem stanu w MEiN Marzeną Machałek, która jest odpowiedzialna za realizację wspomnianego projektu w celu wyjaśnienia istotnych kwestii dla członków Związku.

W trakcie posiedzenia Prezydium mecenas Tomasz Gryczan przedstawił przebieg internetowego seminarium Europejskiego Komitetu Związków Zawodowych (ETUCE) w przedmiocie edukacji włączającej. Podkreślił on, że Unia Europejska oraz organizacje międzynarodowe coraz rzadziej kojarzą edukację włączającą z problematyką specjalnych potrzeb edukacyjnych. Instytucje te podkreślają obecnie znaczenie idei tzw. „edukacji dla wszystkich”. Edukacja dla wszystkich odnosi się do szeroko rozumianego wykluczenia społecznego np. mniejszości narodowych, czy z uwagi na brak sprzętu komputerowego. Tomasz Gryczan zwrócił uwagę, że wskazany kierunek zmian systemowych podnoszony jest głównie w krajach Europy Zachodniej, w których problem nierównego dostępu do edukacji z uwagi na niepełnosprawność dzieci został już zminimalizowany.
Monika Ćwiklińska, rzecznik prasowy KSOiW NSZZ „Solidarność”

Poniżej przypominamy stanowisko Rady KSOiW oraz artykuł z Prometheusa nr 27 z 2021 r.

2023 02 16 stanowisko rady ksoiw

2023 02 16 prometheus 27

FaceBook

Dziś 119

Wczoraj 445

Od sierpnia 2014 1069407