Związkowa legitymacja elektroniczna i program rabatowy Więcej informacji

Arrow up
Arrow down
Witryna wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i wyświetlić stronę internetową dostosowaną do indywidualnych preferencji. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę mechanizmu cookies w swojej przeglądarce.
0
0
0
s2smodern

krajowa sekcja kolejarzy logo 460

W związku z przedłużającymi się pracami nad ustawą o Straży Kolejowej oraz brakiem rzeczowej informacji w tej sprawie ze strony Rządu Krajowa Sekcja Kolejarzy NSZZ "Solidarność" wspólnie z Organizacją Zakładową NSZZ "Solidarność" Straży Ochrony Kolei podjęła decyzję o organizacji 16 października pikiety stacjonarnej przed budynkiem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Protest zostanie przeprowadzony we wtorek 16 października 2018 r. o godz. 12.00. Zarząd Regionu Częstochowskiego NSZZ "Solidarność" organizuje wyjazd na pikietę (godz. 8.00 z parkingu przy Rynku Wieluńskim), jednocześnie apelując do wszystkich członków Związku o wsparcie protestu poprzez udział w pikiecie.
Delegaci na Walne Zebranie Delegatów Regionu Częstochowskiego poparli projekt ustawy o Straży Kolejowej, którego celem jest niezwłoczne przekształcenie Straży Ochrony Kolei w Straż Kolejową jako służbę państwową podległą bezpośrednio Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.

STANOWISKO nr 1/2018 ws. ustawy o Straży Kolejowej

Walne Zebranie Delegatów NSZZ "Solidarność" Regionu Częstochowskiego wnioskuje do Prezesa Rady Ministrów RP o niezwłoczne sfinalizowanie prac legislacyjnych nad projektem ustawy o Straży Kolejowej (druk UD69) celem przekształcenia Straży Ochrony Kolei w Straż Kolejową jako służbę państwową podległą bezpośrednio Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Notoryczne przeciąganie prac legislacyjnych nad projektem ustawy o Straży Kolejowej dobitnie świadczy o ignorowaniu i lekceważeniu przez Rząd Polski spraw bezpieczeństwa Państwa. Obszar kolejowy jest integralną częścią naszego Państwa, który ze względu na obecną sytuację geopolityczną jest szczególnie narażony na ataki terrorystyczne. Miliardowe nakłady na infrastrukturę kolejową i tabor dowodzą, że kolej ciągle się rozwija. Dowodem na to jest, że w roku 2017 przewieziono 303,56 mln pasażerów. Oznacza to, że coraz więcej pasażerów korzysta i będzie korzystało z transportu kolejowego.
Kolej to nie tylko pasażerowie, ale i również przewóz towarów, których w roku 2017 przewieziono w ilości 239,9 mln ton. Znaczna część to towary wartościowe, niebezpieczne, wysokiego ryzyka oraz towary strategiczne dla obronności Państwa. Ciągle realizowane są inwestycje kolejowe, następuje rozwój technologiczny, przez co powiększa się wartość wielomiliardowego majątku infrastruktury kolejowej. Perspektywa najbliższych lat to 27 mld zł na utrzymanie i remonty oraz ponad 60 mld na inwestycje.
W związku z powyższym w dobie obecnych zagrożeń w Europie i na świecie nasuwa się jednoznaczne pytanie: kto ma dbać o bezpieczeństwo publiczne na obszarze kolejowym, chronić życie i zdrowie podróżnych oraz zapewnić bezpieczeństwo przewożonego towaru i wielomiliardowego majątku?
Odpowiedź jest prosta: nie firmy ochroniarskie niewiadomego pochodzenia generujące milionowe zyski, a jedynie obecna Straż Ochrony Kolei, formacja profesjonalna i wyspecjalizowana ze stuletnim doświadczeniem jest w stanie zagwarantować bezpieczeństwo publiczne całego obszaru kolejowego. Po uchwaleniu ustawy o Straży Kolejowej.
Dlatego Walne Zebranie Delegatów NSZZ "Solidarność" Regionu Częstochowskiego domaga się zakończenia bezsensownego hamowania projektu ustawy o Straży Kolejowej oraz natychmiastowego skierowania projektu do prac w Sejmie i niezwłocznego uchwalenia.

Częstochowa, 22 czerwca 2018 r.

legitymacje elektroniczne 190

Więcej informacji: KLIKNIJ.

lotos paliwa 460

Więcej informacji: KLIKNIJ.

tygodnik solidanosc prenumerata cyfrowa 2018

Więcej informacji: KLIKNIJ.

2018 08 30 gs377 378
Adres mailowy redakcji:
gazetasolidarna@gmail.com

Dziś 287

Wczoraj 274

Od sierpnia 2014 300212